Codul de conduită presupune o etapizare a relației dintre cumpărător și un dezvoltator profesionist. În practică poate fi vorba despre o relație inechitabilă la prima vedere, deoarece consumatorul se poate afla pe piață în situația de a cumpăra o locuință o dată în viață, în timp ce dezvoltatorul construiește continuu timp de ani de zile și înregistrează profit din activitatea sa. În acest sens, se impune o mai strictă coordonare a raportului dintre cele două părți, prin transparentizarea procedurilor în urma cărora un cumpărător ajunge să intre în posesia locuinței dorite și promise. Acest lucru presupune ca încă din momentul în care se prezintă la biroul de vânzări, dezvoltatorul să-i prezinte cumpărătorului o situație cât mai corectă și care să coincidă cu informațiile găsite de site-ul respectivului proiect imobiliar, împreună cu alte detalii legate de fazele de construcție. Desigur, transparența trebuie să existe și în faza de contractare. Pentru ca acest demers să fie unul de succes, trebuie să existe seriozitate în primul rând din partea constructorilor. Codul de conduită propune o serie de evaluări ale constructorilor/dezvoltatorilor, astfel încât atunci când prezintă informațiile către consumatori, să existe și un filtru din partea statului. Astfel, în cazul în care se constată nereguli de orice fel, consumatorul să-și poată recupera mai repede și mai ușor sumele investite.