Un plan de marketing este un instrument folosit pentru a organiza planificarea, stabilirea pretului, promovarea si , in esenta, vanzarea unui produs. Conceperea unui plan de marketing este un exercitiu fundamental pentru orice afacere. Proprietatea imobiliara este o afacere. Planul de marketing trebuie sa identifice publicul  tinta caruia trebuie vanduta sau inchiriata proprietatea, cum veti promova aceasta ​a​facere si metode​le​ de identificare a publicului tinta caruia i se adreseaza.
Un plan de marketing necesita cercetare, studiu si analiza.
 
Pasii care trebuie urmati in elaborarea unui plan strategic de marketing sunt urmatorii:
·         Analiza ​situatiei proprietarului
·         Evaluarea proprietatii
·         Realizarea unei analize de piata
·         Stabilirea obiectivelor si a strategiei
 
Indata ce planul este realizat, trebuie sa pregatiti un buget si sa angajati persoane care sa-l realizeze. In organizatii mari care se ocupa cu managementul proprietatilor, exista departament specializat in marketing. Daca nu va permiteti un astfel de departament de marketing si sunteti in criza de timp, atunci urmati anumite etape pentru a conduce un astfel de plan de marketing.
Obiective financiare: Aceste informatii vin direct de la proprietar, el stie cat anume doreste sa castige din vanzare sau inchiriere, in ceea ce priveste proprietatea sa.
Evaluarea proprietatii: este o analiza reala a proprietatii, care cuprinde clasificare, facilitati, reputatie, locatie, structura constructiei, vechimea si valoarea.
Analiza competitiei: aici este vorba de micro-structura in care se incadreaza proprietatea, cum se situeaza fata de alte proprietati similare deja inchiriate sau vandute.
Analiza de piata macro/micro : este o analiza profunda a pozitionarii proprietatii in piata, trendurile actuale in domeniul imobiliar, nivelul posibil al chiriilor raportat la zona si la proprietate, dezvoltarea zonei si potentialul viitor.
Previzionari ale mediului economic si de afaceri: aici este vorba de potentialul proprietatii raportat la evolutia economica a zonei, analiza mediului de afaceri, potentiali angajatori in zona, date si indicatori economici care pot prognoza cum va evolua economic zona in care este situata proprietatea.
Piata vizata pentru potentiali chiriasi: care este profilul celor mai buni potentiali chiriasi pentru spatiul dumneavoastra. In functie de acest factor, se va stabili nivelul chiriei si perioada
​minima​ de inchiriere.
Dimensiunea spatiului oferit spre inchiriere: incepeti cu analiza spatiilor vacante pe care doriti sa le inchiriati, apoi aveti in vedere si cele care au contractele aproape de expirare. Negociati corect chiriile si evaluati potentialul spatiului in functie de cladire si de alte spatii similare inchiriate de concurenta.
Un plan de promovare a proprietatii de inchiriat catre potentiali chiriasi: comunicati eficient catre tinta aleasa pentru a atinge scopul urmarit, acest aspect tine de politica de publicitate si PR.
Lista detaliata a celor care sunt responsabili de planul de marketing: aici trebuie stabilite exact sarcinile fiecarei persoane si obiectivele trasate clar. Pentru o campanie de marketing eficienta este important sa stiti sa delegati reaponsabilitatile, iar organizarea si punerea in aplicare a campaniei necesita forta de munca.
Stabilirea unui buget pentru planul de marketing este facuta direct de proprietar. Pentru usurarea acestei sarcini, trebuie avute in vedere anumite aspecte, ca pentru un buget de operatiuni. Iata cateva puncte esentiale:
Costul unei cercetari de piata alocat pentru o persoana sau o firma specializata , care va oferi informatii si rapoarte cu privire la situarea proprietatii pe piata imobiliara
Costuri de deplasare si protocol pentru brokerii imobiliari, potentiali chiriasi sau alte persoane in legatura cu inchirierea proprietatii
Costuri directe legate de materialele publicitare folosite in campania de marketing: pliante, brosuri, bannere, scrisori,etc
Costuri de marketing pentru o agentie specializata care va realiza direct campania publicitara pentru proprietate. Aici se includ costuri legate de recomandari si analiza media care vor stabili corect pozitionarea proprietatii pe piata imobiliara.
Costuri de publicitate in mass media. Vor fi eventual incluse in costurile agentiei de publicitate. Daca doriti publicitate pe internet, luati in considerare costurile realizarii si intretinerii unei pagini web pentru a oferi informatii la zi potentialilor chiriasi. Introduceti link-uri catre diferite comunitati de afaceri, Camera de Comert si diferite firme specializate in domeniul imobiliar.
Costuri generate de diferite programe in care fidelizati chiriasii si atrageti altii noi.
Atunci cand dezvoltam bugete, trebuie creat un program, in timp, in care sa implementam proiectul de marketing. Un program este o delimitare temporala a actiunilor pe care trebuie sa le intreprindem. Cronologia unei campanii de marketing dezvolta pasii care trebuie intreprinsi pentru a performa activitatea de publicitate in vederea inchirierii proprietatii si ofera detalii cu privire la durata acestei campanii.
De exemplu, o campanie publicitara in care se expediaza publicului tinta niste fluturasi sau scrisori de prezentare a proprietatii, trebuie sa fie planificata  in timp. Analizati de cate zile este nevoie pentru conceperea scrisorilor, identificarea potentialilor destinatari care ar putea fi interesati de inchiriere, tiparirea scrisorilor, expedierea efectiva conform unei liste,etc.
Indiferent daca e vorba de un proiect mic sau mediu de marketing, planificarea minutioasa duce la rezultate concrete iar inchirierea va fi incheiata cu succes. In urma unei campanii de marketing, puteti analiza si evalua rezultatele pentru a determina daca investitia in acest sens s-a dovedit corecta si profitabila.