În expunerea de motive, este foarte clar argumentată necesitatea existenței unei astfel de legi în domeniul imobiliar. Aceasta presupune faptul că în practică tranzacțiile imobiliare sunt învestite cu foarte puțină încredere de către cumpărători, tocmai din pricina lipsei unui cadru legislativ care să asigure protecția consumatorilor. Prin această lege se impun anumite reglementări și reguli de conduită, modalitatea de prezentare a ansamblurilor rezidențiale, discuțiile legate de rezervare și ante-contract, respectarea executării în termen a lucrărilor. Legea reflectă o necesitate de ordin general, de interes public.
Obiectivul principal al acestei legi este acela de a diminua fraudele și problemele legate de zona dezvoltărilor imobiliare. În practică, se identifică multe probleme legate de neseriozitatea unora dintre dezvoltatori imobiliari, care își asumă mai mult decât pot să ducă, și anume proiecte mult prea mari față de ce pot ei să finanțeze sau faptul că iau banii de la un client și îi investesc într-un alt proiect decât cel în cauză. Legea vine să asigure antifrauda în domeniul imobiliar.